niedziela, 6 września 2015

Ciasto na pizzę

Już od jakiegoś czasu przymierzałam się, aby wstawić przepis na ciasto na pizzę. Przeszukałam internet, poszperałam w książkach kucharskich i powstał przepis będący połączeniem kilku innych propozycji. Starałam się dobrać składniki tak, aby ciasto wyszło puszyste i smaczne, ale jednocześnie niezbyt grube. Powiem Wam, że chyba mi się udało bo pizza wszystkim domownikom bardzo smakowała.



Składniki
  • ok. 350 g mąki pszennej typ 00
  • 180 ml ciepłej wody
  • 1,5 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • 1 płaska łyżeczka cukru
  • 10 g świeżych drożdży

Przygotowanie

Drożdże rozpuszczamy w ciepłej wodzie dodajemy cukier, oliwę oraz sól. Mieszankę wlewamy do mąki i wyrabiamy ciasto. Jeśli będzie zbyt lepkie można dosypać trochę mąki. Pozostawiamy przykryte ściereczką, w ciepłym miejscu do wyrośnięcia na ok 30 minut. 


Ciasto zagniatamy, wykładamy na blachę posypaną mąką i rozciągamy dopasowując je do posiadanej blachy. Możecie również rozwałkować ciasto jeśli tak będzie Wam wygodniej.


Posypujemy ulubionymi dodatkami. Pieczemy w nagrzanym wcześniej piekarniku w temperaturze 220 st. C (góra-dół)  przez 15-20 minut. Nasza pizza jest gotowa ;)


Już niedługo podzielę się z Wami moimi pomysłami na dodatki i sosy do pizzy.
TUTAJ znajdziecie pierwszy z nich czyli przepis na pizzę wegetariańską.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz