sobota, 4 kwietnia 2015

Babka pomarańczowa

Tak jak obiecałam wrzucam kolejny przepis na Wielkanocne słodkości. Tradycyjnie u mnie w domu nie mogło zabraknąć babki wielkanocnej.Przepis jest bardzo prosty, a przygotowanie nie zabiera dużo czasu. Do dzieła !



Składniki
  • 3 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka kwaśnej śmietany 18%
  • 240g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • skórka otarta z 1 pomarańczy
  • cukier puder do dekoracji
  • kawałek masła i bułka tarta do przygotowania formy (jeśli nie używacie silikonowej)

Przygotowanie

Jajka miksujemy dodając stopniowo cukier i śmietanę. Musi wyjść nam gładka masa.Następnie dodajemy (ciągle miksując) mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji. Do ciasta wrzucamy skórkę z pomarańczy i mieszamy.Wlewamy do formy (najlepiej żeby była średniej wielkości, ja wlałam do dużej i babka nie wyszła jakoś super wysoka). Pieczemy ok. 45-50 minut w temp. 180 st. C. Po wyciągnięciu z piekarnika ostawiamy do ostygnięcia, a potem posypujemy cukrem pudrem. Babka jest z rodzaju tych "mokrych" jogurtowych - piszę żeby ktoś nie był zaskoczony, że nie wyszła taka jak piaskowa. Gotowe !!!


Smacznego !!!

Wszystkim chciałam życzyć spokojnych pogodnych Świąt Wielkanocnych oraz mokrego Śmigusa Dyngusa. Chociaż w tym roku będzie raczej bardziej lodowy niż mokry ;) Do usłyszenia !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz